דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יוצרים מיתוג 

מאת    [ 13/07/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1926 פעמים ]

מי זוכר את מחאת הקוטז מלפני שנה?

למעשה מי שזוכר את המחאה הזאת מבין היום שההשפעה של המחאה העמידה בסכנה מירבית את מעמדם של מותגים רבים בישראל. ואכן חלק מהמותגים אכן ספג מכה ראו את "תנובה" או "שטראוס" לדוגמא. לעומת זאת ראו את מה שקרה למותגי הסמארטפונים כמו "אפל" "סמסונג" ואחרים אשר זינקו מעלה מעלה מעל כול מותג אחר שאנו מכירים. לעומת חבריהם המותגים המובילים בתחום הסלולר כמו "פרטנר" "סלקום" ו-"פלא פון" שחטפו מכה אנושה מהרגולטור ועוד יותר קשה מכניסתם של מפעילים חדשים ומפעילים וירטואלים.

כ-יועץ שיווק אני יכול לציין בשנה זאת את הפריצה של בנק המזרחי בתחום מותגי הבנקים אשר העלו קמפיין "אדיר" עם נוכחות וחוזקה להביא עוד לקוחות לבנק ולדעתי הקדימו את הבנקים הגדולים אשר כוונו את הפרסום שלהם למיצובם בשוק הישראלי במקום לתת מענה הולם לבנק המזרחי ולשאר הבנקים הקטנים שהרימו את האף בשנה הנוכחית.

מי זוכר את המותג "בורגר קינג" אשר רק לפני שנה עברה לה מן העולם ובמקומה כבשה את לב הצרכנים רשת "בורגר ראנץ".

ושוב כ יועץ עסקי אני רק יכול לברך וגם להיות בתדהמה לאור המתקפה הבלתי צפויה שבאה עלינו מכוון יבואניות הרכב אשר לאן שלא סובבנו את ראשנו יכולנו לראות רכבים בפרסומת. בשלטי חוצות, בעיתונות, בטלויזיה, בפליירים, באתרי האינטרנט המובילים, וכמעט אין פיסת שטח פרסום שלא נתקלנו בו בתחום הרכבים.

הגדילו לעשות יבואני סיטוראן ו-BMW אשר קבעו מחיר כול כך נמוך לשרי ממשלת ישראל דבר שהוליד ויכוח ציבורי גדול אך רווח יחסי ציבור אדיר לאותם שני יבואנים.

כ-יועץ אסטרטגי אני רק יכול לשאר כי המתקפה של כול יבואני הרכב נבאה מתוך החובה שלהם לעמוד בהתחיבויות כלפי יצרני הרכב וזאת מחוסר יכולת למכור את הכמויות שהתחיבו להם מראש אצל היצרניות שאחרת אין סיבה נראת לעיין למתקפה חסרת תקדים כפי שאנו רואים.

בשנת 2012-2013 מחכים שנים קשות מאד למותגים המובילים והפחות מובילים בישראל. מה שברור ששוק התקשורת הסלולרית ימשיך לעניין את הציבור ולהיות בראש רשימת המותגים שהוא זוכר או יזכור, כמו כן שוק ספקי הטלויזיה יוכל להוות שוק מעניין מבחינה מיתוגית עת רצונם של ספקי הסלולר להכנס לתחום זה והרגולטור מתכוון להוריד את מחירי השימוש במאות אחוזים,ויותר מכול ההתחזקות של הצרכנים (בדיוק כמו באמריקה) לנושא המחיר ופחות המותג. כאן אני רואה כיועץ שיווק בעייה לספקיות האופנה בישראל אשר התחרות בינם גברה והביקוש נחלש. אני לא רוצה להיות איש בשורות רעות אך נראה לי שלא כול המותגים בתחום יצליחו לשרוד את מלחמת המחירים במותגים האלה.

דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב